Direktlänk till inlägg 11 januari 2017

VISIL

Av Sussi - 11 januari 2017 12:37

Startade jag för många år sedan.

Mina nära och kära tyckte det var onödigt.

Läskigt.

Varför då?

Vänner frågade mig om det fanns något att prata om under middagar och fester!

Hur skall man kunna ragga på någon, om man skall vara ärlig hela vägen?

Kan man prata med någon då?

Finns det någon konversation kvar? 

Ja, reaktionerna var många.

Förkortningen betyder:


VI Som Inte Ljuger.


Fundera på det.

Det är jättejobbigt.

Och då ljuger jag inte.


Men det fungerar egentligen inte.

Hej!

Vilken ful klänning du har. Det tycker jag i alla fall. Och jag är med i VISIL, och det är vi som inte ljuger.


Varför har jag krånglat till livet med VISIL?

Jo, om man inte ljuger, när man pratar eller diskuterar med någon, och jag vet att jag får ett ärligt svar, då har jag något att förhålla mig till.

En sanning, som jag vet är en sanning.

Då har jag lättare att svara, att inte svara, eller bara diskutera sanningen.


Själv tycker jag att det ibland är jättejobbigt att vara med i VISIL.

Alla vill absolut inte höra sanningen.

Det är inte alltid lämpligt att berätta sanningen.

Det är inte alla personer som klarar av en sanning.


För jag försöker att tala sanning.

Det är absolut lättare.

För desto äldre och snurrigare jag blir, desto större minneskapacitet måste då tas upp av min redan överfulla hjärna, med vilka saker som jag har berättat, sagt till, talat om till vänner, bekanta och omgivning.

(Min familj har dock börjat vänja sig vid sin VISIL familje medlem, och anammat den. Kärlek skall helst vara ärlig)


Men det kostar energi, fingertoppskänsla, ger fjärilar i magen och det krävs en hel del kurage att ha ärlighet som en grundsten i själen.

Jag vet.

Ibland blir jag jätterädd när jag skall säga sanningen.

Jag vet aldrig vad som händer.


Om jag aldrig ljuger?

Om jag aldrig skarvar?

Om jag aldrig hittar på?

Om jag aldrig luras?


Självklart att det händer.

Med eller mot min vilja.

Jag vill aldrig vara elak eller osann.

Och ibland är en nödlögn den bästa sanningen.

Men i själen tror jag på VISIL.


.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards