Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Sussi - 12 februari 2015 12:44

En del människor tycker att det är så himla jobbigt att ha gäster.

Hämta och lämna, underhålla och mata.

Jag förstår inte det.


Vi har det väldigt enkelt här i Portugal.


Vi har bara behövt göra en skylt, Ni vet sån där som chaufförer har när dom hämtar på flygplatsen, och på den står det 


OLSSONS


Sen vi flyttade hit har vi haft en del gäster som har livat upp vår vanligtvis pigga tillvaro.


Det började med Olssons, som kom vid jul, och som var här i nästan två veckor.

Åh vad kul vi hade.

Vi for runt och tittade på allt.

Vi for runt och åt så mycket vi hann.

Vi for runt och klappade på hästar.

Vi for på massa rundor och ¨hyggede oss¨.


Sen kom nya Olssons! 

Alldeles i början på februari.

Vi for runt och tittade på allt.

Vi for runt och åt så mycket vi hann.

Vi for runt och klappade på hästar.

Vi for på massa rundor och ¨hyggede oss¨.


Och nu väntar vi på Olsson.

Hon kommer på lördag.

Det är nog med mening att hon kommer på Alla Hjärtans dag.

För den lilla Olsson har det största hjärtat, av nästan alla jag känner.

Jag glömmer aldrig när jag var sjuk, och som vanligt alla frågade:

Hur mår Du?

Och jag svarade per automatik

Tack jag mår bra.

Då står Nanny framför mig (typ 12 år) och säger

- Nä det var inte det jag frågade. Jag frågade HUR DU MÅR?

 

Vad skall vi göra?

Ja, hon har köpt enkel biljett!

(Heja Prinsen! Nu kommer du ha två tjejer att snurra runt med!)

Så vi gör väl som vanligt.

Vi far runt och tittar på allt.

Vi far runt och äter så mycket vi hinner.

Vi far runt och klappar på hästar.

Vi far på massa rundor och ¨hygger oss¨.


Känner ni bara människor som heter Olsson?

Nä vi känner en del Larsson, Anderson, Carlsson, Nilsson och många andra.

Men det är alltid skönt att ha en Olsson i sitt hus.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards