Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Sussi - 4 februari 2015 00:48

Många individer blir påverkade av månen.


Själv står jag där och niger tre gånger och kommer alltid på något att önska, till nymånens skära.

Knuffar till Prinsen och säger till honom att bocka 3 ggr, och önska sig något.

Senast hängde nymånen på fel håll, när vi landat i Miami.

Åh vad jag önskade mig!  (En annan blogg! för önskningen verkar gå åt pipsvängen!)


Men nu är det fullmåne dags.

Den ställer till det ännu mer för oss som blir Moonstruck!


Tänk på vargar som ylar!

Tänk på alla som inte kan sova!

Och inte att glömma alla som helt enkelt tappar humöret!


Idag var jag med min bästa lek kamrat här i Portugal, i vårt stall.

Tog hand om våra hästar.

Red en sväng.

Och vi var bara på dåligt humör.

Bägge två.

Så vi bestämde oss för att åka hem. 

(Vi samåker i god svenska anda, inte för att spara något, utan bara för att det är kuligare att hänga, på väg till och från stallet. När vi hänger i bilen, sparar vi inte på något! Kommenterar saker som har hänt, Åsikter, Diskussioner, och annat som två stalltjejer har att ventilera.)


På vägen hem skulle vi åven lämna in en sadel, som jag provat till min nya häst.

Sadelmakaren i den från stallet närliggande byn, är en oerhört snygg och charmerande Portugisisk man.

En man. En Portugisisk man.

Det är en koefficent på en sån man, på typ 10.

Alltså på Man/Testosteron/dunka sig för bröstet/flirta med kvinnor/slänga iväg blixtrande leenden/charmerande poängen.


Det vill säga där står en Sadelmakar MAN framför oss, och frågar artigt varför vi inte ville ha hans fina sadel.

Då svarar min härliga lek kamrat på sin bästa engelska:


- It's Full Moon today.

And we are in a very bad mood.

So God Bye.


Att säga att han blev Moonstruck, just då och där mitt på blanka dan, är en underdrift.

Han blev helt förstummad.


Med vad kan inte hända når två svenska stalltanter är på rymmen en eftermiddag innan fullmånen lyser!    

 

 

 

 


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards