Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Sussi - 21 maj 2014 21:05

Idag var Prinsen och jag på tur.

I Linköping fanns en bil som ville till Stockholm.

Och vi hämtade den.


Då vi var på väg hem från den Östgötska världsmetropol, slog hungern till.

Vi var då framme vid Herrbeta.

På Östgötska kallas dett Hääärbeeta, dö.


Där finns en helt ok vägkrog, så vi bestämde oss för en snabb lunch.


På menyn fanns allt det vanliga.

Köttbullar

Hamburgare

Spagetti

Och det var inte barnmenyn.


Men framförallt den lite otippade maträtten:

Smörstekt Nilenaborre med champinjoner och potatis.


Lätt förvånad gick jag fram till beställningsluckan och frågade på klingande Stockholmska:

Vad är en Nileen Aborre??


Och får det mest själklara ljuvliga svaret på klingande Östgötska

En Abborrrre från Niilen, duö!


Jag var tvungen att prova.

Smaka.

Framförallt fundera över hur i helskotta en vägkrok i Herrbeta serverar Nilenabborrar en onsdag lunch.


Behöver ni prova?

Nä men fråga vad en NilenAborre är, och stanna upp och njut av det själklara svaret.


EN ABBOREE FRÅN NILEN



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards