Alla inlägg den 11 april 2011

Av Sussi - 11 april 2011 12:33

Två prickar (slang för nära vänner på 08språk), dvs jag och min finska kompis satt och dividerade.

Om livet, om saker som händer, om gemensamma och ogemensammma vänner.


Fastnar i diskussionen på en nära gemensam vän.

Då han plötsligt utbrister


- Han är en best!

 

Va! Hur kunde han på sin sjungande finlandssvenska, utbrista i stor indignation över denna person.

Jag studsade en halvmeter över jordens yta, och undrade om min människoradar har ett stort systemfel.

Hur kan en person som jag tycker jättemycket om, jag anser att han är intelligent, ser förhållandevis bra ut, allt som allt, en toppenkille, i en annan mans ögon vara en best?

Vad hade jag missat?

Vad hade undgått mig?

Var jag helt blind?

Eller var det den andra pricken, min finska kompis, som hade helt fel?


Hm.

Bäst att undersöka saken lite närmre.

Så jag frågade helt enkelt, varför han tyckte det.

Till svar får jag en oerhörd radda med suppelativer, positiva egenskaper, allt bra som går att tänka och säga om en människa.

Då kan jag inte hålla mig längre


-Men du sa ju att du tyckte att han var en best!

 

Då får jag på sjungande finlandssvenska

- Ha Ha Ha Nej absolut inte. Jag tycker han är bäst!

 

Tänk vad två prickar kan ställa till det.

Det är bäst att både hålla reda på de i alfabetet, och dom på jorden.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards