Alla inlägg den 20 januari 2018

Av Sussi - 20 januari 2018 10:57

Varför ligger inte saker där man har lagt dom? 

Varför försvinner saker som jag absolut använde häromdagen?

Varför är en del saker ALDRIG där man tror att dom borde ligga?

Varför måste man städa bort massa viktiga ägodelar när det kommer gäster, och i ivern att få det snabbsnyggt i hemmet hamnar massa saker på otroligt intressanta och udda platser.


Varför måste jag alltid börja leta efter de där viktiga sakerna ungefär samtidigt som jag ska använda dom?

Varför ligger man inte lite före?


Jag tror att hjärnan är för ointresserad av var man lägger saker som man just har använt.

De hamnar längre bak i rankingen, och hamnar där de hamnar.

Jag tror att hjärnan är så fullt av allt som man skall hitta,  så man har inte plats för det gamla och förlegade.


Just nu letar jag efter min golfklocka/avståndsmätare.

Den är alltid borta när jag börjar leta.

Det känns som om jag gömmer den på fiffiga ställen varje gång jag använt den.

Jag skall troligtvis spela golf i eftermiddag.

Tänkte jag på det igår?

Började jag leta igår?

NEJ!

Så egentligen kan jag bara lägga ner sökandet efter det hela.

Jag kommer ju ändå inte hinna ladda upp den, vi skall åka om en timme!


Det enda som är riktigt bra med letandet efter livets nödvändigheter, att man under sökandet alltid hittar allt det andra som jag lade där en annan dag!!

Ni vet:

Den som söker skall finna!  

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards