Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Sussi - 22 februari 2012 09:54

Igår var stora semeldagen!

Jag älskar Semlor.

Dom lägger sig så gott i magen!


Igår morse hörde jag på radion om en lastbilschaufför, som jobbar åt ett bageri söder om staaan.

På morgonen igår var det skarpt läge.

Alla skulle ha ut hur många semlor som helst till sina butiker.

Den snälla lastbilschaufören laddar sin bil, med 800 semlor.

Kör glatt iväg.

Då kommer en bil, från en tvärgata (händer ofta i Staaan)

Och den stannar inte vid stopptecken (händer ofta i Staaan)

Så lastbilschauffören tvärnitar.

Vad händer då?

Jo 800 Semlor far genom hela lastutymmet och sätter sig som en smäck i väggen bakom hans rygg.


Då undrar jag följande:

Åkte han till en skolgård och släppte in alla skolungar med en sked, så dom fick slicka i sig allt de kunde?

Åkte han till  Frälsningsarmens hem för hemlösa, och fixade varsin sked till alla dom?

Åkte han bara tillbaka till bageriet, och sa -Gör om Gör Rätt?

Åkte han till en tvättstation och bara högtryckstvättade hela bilen, och det är stopp på grund av mandelmassan, i alla avlopp?

Eller satt han sig bara där bak, mitt i Semelröran, och åt?


Jag skulle nog ha gjort det.

Det var ju trots allt Fettisdag!

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards