Direktlänk till inlägg 16 september 2017

Andas in, Andas ut!

Av Sussi - 16 september 2017 23:01

Jag fick en Apple watch av mina bonusbarn i födelsedags present.

För två år sedan.

Jag har använt den mycket det senaste året.

Varje dag.


Den är bra till mycket.

Räknar ut hur många steg jag tar på en dag.

Berättar vad klockan har blivit.

Burrar på handleden om någon ringer i telefonen.

Skuttar till när jag får ett SMS.

Den är inte vattentät, men har dock klarat ett dopp i poolen.

Å så talar den om när jag skall andas.


Jag känner mig som blondinen hos hårfrisören, som gick med hörlurarna på, till sin Walkman (just det, det är en gammal blondinhistoria!)

Som talade om för henne att hon skulle andas in, och sen andas ut.


Ibland börjar min Apple watch att  hoppa på min handled, och ber mig andas.

Då måste jag aktivt trycka till på den, och sen andas i dess takt i ca 1 minut.

Oftast trycker jag på knappen: Senare!

Om jag har tid och andas, kommer sen puls och lite allmän information om hur jag mår.


Häromdagen hittade jag en till knapp på klockan.

Den skickade mig till en sida där klockan talade om för mig hur mycket jag har andats.

Förra veckan andades jag EN jag säger EN gång.

Bra va!

Det är få människor som klarar av att bara andas en gång på en hel vecka.


Nu skall jag fundera på att ge mig lite extra krydda i tillvaron och andas mer nästa vecka!


Andas in!

Andas ut!


Hur skall jag hinna med allt???






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards