Direktlänk till inlägg 16 september 2016

Köksfönster

Av Sussi - 16 september 2016 14:44

Köksfönster är en källa till utsyn, informationsinhämtning och kanske kunskap.

Eller enkelt sagt, där bakom ett köksfönster har husmor i alla tider stått och tittat, och haft kontroll på ALLT SOM HÄNDER.

Där stod husmor och visste vem som kom och gick, om hon skulle lägga sig i eller inte, ja, ett köksfönster  är den perfekt källan till all kontroll.


Just nu har husmor, dvs jag, ett köksfönster som ligger bra mycket högre än nästan allt.

Gator, vägar, trädgårdar, balkonger, terasser etc.

Jag har nu inte bara lite koll på vad som händer.

Jag har total kontroll, på vad alla i min omgivning gör.

Som tur är har jag ingen insyn i någons boende, för jag är för ovanför för att det skall fungera.

Men det är nog alldeles lagom ansträngande som det är.

Hå hå ja ja vad alla håller på.


Nu tror jag dock det intresserar Er väldigt mycket mindre, vad som händer i Estoril, än vad det intresserar mig.

Och några i min närmsta omgivning.


Att våra gamla grannar i vår gamla våning har blivit nya.

¨Vår Villa¨som jag packade ner mitt liv till, fick en annan innevånare.

Grannens hundar är många och högljudda.

Gatan örlar av allt från residenter till turister.


Tror ni att man kan behöva slipa om glasrutan i ett köksfönster? För att det liksom har tappat skärpan?

För att man har tittat för mycket i det?

Att skärpan måste ändras för att man skall se bättre?

Eller blir både synen sämre och intresset för andra större genom åren, så att det måste slipas?


Man kan tro att jag sitter på en liten pall i mitt kök och glor.

Ack nej.

Så kul är det inte.


Men ibland är det rena happeningen på alla balkonger och terasser.

Och jag tycker det är så kul, när alla har det bra.

Då står jag däruppe i min köksfönsterholk och gluttar.


- Åh nu badar dom i den nya Jacuzzin igen.

- Åh nu grillar dom något gott hos grannen.

- Åh vilken fin färg dom väljer att måla om hela sin villa i.


Ja, så har jag det.


Det är bara en sak som jag absolut inte förstår.

Hur länge kan grannen och hans glada party kamrater ligga i jacuzzin?

I lördags låg alla och plaskade från det att jag börja laga middag, och det var en typ slow cook middag.

Sen åt vi middagen, och hamnade kvar vid matbordet jättelänge, och pratade om livet, (vi gör det ofta Prinsen och jag, för livet är vänligt mot oss)

Och innan disken började manageras, hade det tagit en evighets evighet. Det var då dags att krypa till kojs.

Då ligger grannen och hans gäster kvar i vattnet!

Hur är det möjligt?

Dom hade urkul, skrålade och skålade.

Men ingen vågade väl gå upp efter några timmar, dom såg väl ut som russin allihopa!

Eller är det en Claim to Fame i Jacuzzi världen, destå längre jag ligger i, desto skrynkligar blir jag i skinnet, dest häftigare är jag??


Det är sånt här som en liten Husmor i Estoril, Portugal ser genom sitt köksfönster, och får henne att undra.

Såsom alla husmödrar i alla tider har undrat över saker som händer utanför deras köksfönster.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards