Direktlänk till inlägg 19 augusti 2015

Var i hela världen är jag?

Av Sussi - 19 augusti 2015 21:51

Nu har det hänt.

Att det har hänt är inte ett dugg underligt.

Tror att det händer många andra personer, fler än bara jag.

Kändes dock märkligt när det hände.

Att det skulle ske mitt i natten, var väl ändock väntat.

Jag vaknade och kunde för allt smör i Småland inte komma ihåg var i hela världen jag hade gått och lagt mig.

Eller snarare i vilken säng jag var, och var jag sov.


Det hela kan ju låta ganska spännande och ekivokt, med vad jag vet och har minne av, har jag gått och lagt mig bredvid Prinsen varje kväll de senaste åren.


Men var det så konstigt att det hände?

Det här är schemat för de senaste 3 veckorna.

Alltså det är en följd av dagar, som började i Torekov och gör en halvhalt ikväll i Torekov.


Det började med att jag sov i Torekov, flera nätter i rad.

Åkte till Manchester för Laras och Alex bröllop, och sov 2 nätter på hotell.

Åkte till Brudens föräldrar och sov en natt i deras gästrum.

Åkte til Torekov, landade där mitt i natten, och sov där 2 nätter.

Åkte till Stockholm och sov 1 natt hos Lolo o Tobias på Ugglebo, i Nannys säng.

Åkte till Söderbo och sov 2 nätter i vår egna säng.

Åkte till Enskär för Jejes 70 årsdag och sov över 1 natt hos Kiki o Ossa på Runmarö, i deras gästrum.

Åkte till Stockholm och sov över på Ugglebo, där jag delade säng med Nanny.

Åkte till Söderbo och sov 4 nätter i vår egen säng.

Åkte in till Stockholm, för nästa mer bröloppsfirande, och lånade en kompis lägenhet, och sov i den sängen i 3 nätter.

Åkte ut till Söderbo och sov där 2 nätter,

Åkte idag till Torekov, där jag får sova i vår säng, vad jag vet, i flera dagar, om jag inte blir ivägbjuden på nya soväventyr,

Sen tar vi bilen och är på väg hem till Portugal, och skall då sova över på ett antal olika hotell,

Tills vi äntligen har kommit hem till Estoril, och jag tänker sova i min säng där, tillsvidare.


När jag vaknade och inte visste var jag var??

Inatt, då jag igår kväll gick och la mig på Söderbo.

Och vaknade klockan halv tre och bara låg platt och stirrade rakt ut i mörkret.

Försökte med kroppen känna igen sängen, och ana konturer av rummet.

Det var då tanken slog mig


VAR I HELA VÄRLDEN ÄR JAG????


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards