Alla inlägg den 5 april 2020

Av Sussi - 5 april 2020 13:34

Det blir många telefonsamtal, så här i Coronakarantäntider.

Familj och vänner från alla delar av världen ringer och frågar hur det går, hur det känns att vara ¨inlåst¨.

Då pratar vi en stund, sen kommer ALLTID frågan:


-Slår Ni ihjäl varandra?


Jag svarar då sanningsenligt varje gång,

- Varför då, vi har det trevligt i vår lilla bubbla.

 

Men jag måste erkänna, att jag efter ett antal förfrågningar, så har jag lekt med tanken, och kommit fram till att:

Det är omöjligt. Det är omöjligt för mig att slå ihjäl min Prins! Hur skulle det se ut! Hur skulle det gå till?

Jag är en oerhört praktisk person, och kan då snabbt konstatera:


Min Prins är 2 meter lång. Och väger, i förhållande till sin längd. Mycket. Jag jag är jättestark, men redan här börjar problemen hopa sig.


Hur skulle jag gå tillväga? Jag är inte så bra på vilka metoder som finns för att ha ihjäl varandra. Liksom inte min Nisch! Men vi förutsätter att jag skulle kunna komma på ett jättbra sätt.


Efter förättat värv, så står jag då där, med en enormt massa männska, som skall forslas bort. Lämpligen. Först skall männskan baxas ut, till, och in i hissen, för att sen ut ur hissen, som landat i garaget. Därefter skall männskan på något mirakulöst sätt hamna i bilen.


Väl i bilen måste jag lägga upp en strategi. Med anledning av storlek på männskan, är det svårt att göra en maffiatransport, dvs knöla ner den i bakluckan. Så jag funderar på att sätta männskan i passagerar sätet, med bilbältet på. Hur det nu skall gå till.


Åsså full fart iväg mot lämplig dumpningsplats.


På väg till dumpningsplatser kommer jag att passera ett antal rondeller här i stan. I dessa Coronakarantäntider, är det poliskontroll i varje. Poliserna stoppar nästan varje bil. Ska jag då ha som strategi att säga att männskan  i passagerarsätet sover? just svimmade? eller fått Corona och jag har jättebråttom till sjukhuset.


Helst skall detta berättas övertygande och förtroendeingivande på Portugisiska, som ju är jätte komplicerat, och kommer att ta mig hur lång tid som helst att lära.


Där sprack det!! Vi kommer inte vara inlåsta tillräckligt länge! Vilken tur! 😁


Vad skönt!! 

Jag har ingen större lust att Slå ihjäl varandra!

Jag kan rabbla millioner olika bra skäl.

Många av dom är          

Som jag blir när jag tänker på min Prins. 


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards