Alla inlägg den 3 april 2020

Av Sussi - 3 april 2020 23:58

Man klär inte upp sig till tänderna för att promenera med hunden i parken.

Man letar inte i garderoben efter något smickrande för kroppen.

Man ser inte allt välstruket som hänger bland de andra skjortorna.

Man blir lätt färgblind, när man hittar en urskön tröja som passar med den skönaste skjortan.

Man hittar stora skrynkliga byxor, gärna lite för korta, som passar humöret.

Man tycker att de fotriktiga tofflorna sitter som en smäck.

Man funderar inte på om gårdagens tröja har fått en dos av gårdagens middag, innan den blev som ny.

Man sätter inte upp håret i Begumknutar, när morgonen randas.

Man sminkar sig inte, förutom lite rött på kinden, för att inte blir rädd för sig själv.

Man skippar Eau de Colognen, man har ju trots allt duschat. (till vilken nytta?)

Man dissar eventuella Facetimesamtal, så att ingen utomstående ser dekadansen.


NÄ, man ser ut som jag tror de flesta i karantän ser ut.

Hur ful kan en männska vara?


Vi spar allt det snygga, välsittande, färgmatchande, klädsamma, högklackade, välsminkade, välstrukna och välluktande tills det här är över.

Vi spar allt till dess.


Nu är det 18 dagar tills dess.







Av Sussi - 3 april 2020 00:09

Vi har gått helt Wild and Cracy idag.


Om Vi jämför med vanliga dagar de senaste åren, men framförallt i mitt tidigare liv, så har vi inte gjort nåt!

Men idag tog vi bilen och åkte till Stallet och tog en lång promenad.

Sen åkte vi vidare till apoteket och hämtade lite pulver och piller som är bra att ha.

Och som avslutning på detta, åkte vi till Auchans stora matvarubutik, och gick cracy!! Två fulla vagnar med mat och vin och godsaker.


Om jag hade backat 15 år i tiden, hade jag gjort det här mellan andra och tredje tuggan på lunchen.


Men jämfört med det som skall komma, har det här bara varit en tillvänjning, snart får vi inte gör nåt.


Från nästa torsdag får vi bara åka i vår ¨stadsdel¨. 

Från nästa torsdag får vi bara åka två i vår bil. (Vi är ju bara två! Räknas hunden??)

Från nästa torsdag får jag inte ens åka till Blåkulla!! (Hunden görs om till Svart katt och kvasten är trimmad)


Blåkulla! Det är vad man kan kalla Out and About.

Inte bara ett snurr runt kvarteret. 

Men lugn, Jag hittar nog på en lösning till nästa vecka.

Vem vill missa Blåkulla under påsken!  




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards