Direktlänk till inlägg 29 mars 2020

Dag 10/ eller 16. Inget nytt att rapportera

Av Sussi - 29 mars 2020 23:45

Prinsen och jag mår bra.

Kompis (älskade hund) mår bra.

Alla jag talat med mår bra. 


En del får springa rundor hur dom vill, spela golf, rida, hänga med kamrater, åka och shoppa. Det är familj och vänner i Sverige.

En del funderar hur långt kort är, för det är så långt vi får köra bilen i Portugal. 

En del fungerar hur lång tid man får idka fyskisk aktivitet, för det är så lång tid vi får idka aktivitet i Portugal.

En del får knappt gå ut, ens för att handla mat, det är vänner i Spanien.

En del är mest oroliga för att bli sjuka, det är vänner och släkt i USA.

En del är permitterade och får full lön för halvt jobb, det är familj och vänner i Sverige.

En del undrar hur vi kan handla mat, och hur Dom löser det, det vill alla prata om, som jag har talat med.

En del har gått omkring med Corona och är glada för att dom har klarat det, vänner i Sverige.

En del har troligtvis haft Corona, men det var inte så farligt alls, familjen i Sverige.


Så i princip inget nytt att rapportera.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards