Alla inlägg den 26 mars 2020

Av Sussi - 26 mars 2020 00:28

Det är mycket tid i telefon.

Alla ringer, från grannhuset, från parken, från England och andra länder, men framförallt från Sverige.

Familj, släkt och vänner vill alla veta hur man har det, och hur det känns att sitta i karantän, dvs. inlåst i sin bostad.


Med alla dom runtom i världen som redan sitter i karantän/inlåsta, diskuterar vi våra korta promenader till mataffären, och hur lång kön var dit.

Med familjemedlemmar och vänner  som inte har låsts in ännu, eller aldrig blir inlåsta! har jag ungefär samma konversation med, vid varje samtal.


Hur klarar Ni av att sitta inlåsta hela dagarna? Blir Du inte tokig, Du som har så mycket energi! Är stallet stängt, får Du inte rida? Det som Du har gjort i princip varje dag hela ditt liv!Kan Ni inte spela golf! Får Ni inte ens åka ut en vända med bilen? Tur att Ni har balkonger att sitta på!! Vad säger Hunden om några korta promenader varje dag, tur att Ni har en liten hund?

Klättrar Du på väggarna? Håller Du på att bli tokig? Bråkar Du och Prinsen? När åker Ni hem till Sverige?


Ja, jag svarar så gott jag kan på alla frågor.

Och berättar att Prinsen och jag har det riktigt kul!

Jag håller inte på att bli tokigare.

Vi kommer till Sverige när allt är lite lugnare här, och hoppas att Sverige då också är lugnt, och inte ett Corona kaos.

Och jag är inte en robot!


VADÅ?


Jo, jag måste erkänna, jag går in nästan/minst  en gång per dag och kollar när direktflygen till Sverige, men framförallt till Köpenhamn börjar gå.

Dom är för tillfället inställda, och jag vill helst åka direkt med vår Kompis (hunden)!

Jag går då in på ¨vårt¨ flygbolags TAP's (Transportes Aéreos Portugueses) hemsida. För att se när de flyger, vad priserna är, vad det skiljer på olika dagar, om de kanske går dagen innan där jag började, eller kanske dagen efter.


DÅ HÄNDER DET

 

Hela skärmen med stora bokstäver fylls med          Du måste bevisa att Du inte är en Robot

Dom tror inte att en person, minst en gång per dag, sitter och kollar ungefär samma destinationer, samma tider, samma datum. 

Det måste vara en ROBOT.

Så då får jag fylla i en liten pusselbit i ett litet hål, med hjälp av min pekplatta, och då dyker det upp på hela skärmen.


THANK YOU! YOU ARE NOT A ROBOT!

 

Åsså får jag fortsätta och snurra runt på bokningen för att leta flygbiljetter härifrån.

För utan att se att det finns en möjlighet att lämna kaoset (kanske för att landa i nästa, det är en annan historia!) DÅ kommer jag att  bli tokig, av att sitta inlåst hela dagarna.

Jag behöver inte boka ännu! Det är inte så viktigt.

Just nu är jag bara jätteglad.  För jag är inte en robot!!


 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards