Alla inlägg den 16 mars 2020

Av Sussi - 16 mars 2020 23:10

Nu gäller det att lyssna noga.  Jag har lyssnat en del, och förstått som jag har fattat det.


Frankrike stänger sina gränser och förklarar krig mot smittan. Låter nästan charmigt på Franska 


Storbritannien vill stoppa coronaviruset med hjälp av flockimmunitet. Alla ska bli sjuka. Låter inte så farligt på Engelska

 

I USA ljög inte Trump om det han sa igår, han bara liksom menade på ett annat vis. Låter inte trovärdigt ens på Amerikanska?

 

Tyskland stänger sina gränser. Då är det allvar när man säger det på Tyska. Känns som om man blev förflyttad många år bak i tiden.

 

Finland förbjuder fler än 10 st personer på samma plats. Hoppas Finnarna lyssnar när yngsta Premiärministern talar allvar.


Spanien beordrar folk att stanna hemma, man får enbart gå till affär, apotek och arbete. Får man böter 4 ggr/dag om man kissar hunden?


Danmark stängde sin gräns, men glömde bort att Kastrups flygplats servar hela södra Sveriges flygpassagerare, när de skall åka utomlands. Tänkte nog inte på det! 

 

Sverige vill inte att de över 70 år skall gå ut. Skall Kungen o Drottningen stanna hemma då? Vem skall handla mat till allihopa?


Själv sitter jag hemma och bara gapar.


Över livsmedelsaffärer i världen, som har hyllor som gapar tomma.

Över många av världens flygbolag som står still, med flygstolar som gapar tomma.

Över torg och gator över jordklotet som gapar tomma.

Över företag som tittar i sina kassa kistor, som gapar tomma.


Jag börjar få kramp, över allt gapande, för allt som sker.

Hoppas det här inte blir en vana.





 

 


 

 

 

 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards