Direktlänk till inlägg 1 oktober 2017

Bena

Av Sussi - 1 oktober 2017 21:35

Efter många år, med mitt hår och  min frisyr, kan jag konstatera följande.

Jag har ingen frisyr.

Jag har en bena.


Den startar alldeles där pannan slutar, och går tvärs över skallen, och tar slut alldeles där nacken börjar.

På mitten har den dock en virvel, som om den inte riktigt kunde bestämma sig vart den sedan skulle ta vägen.

Men den har bestämt sig.


Under många år var jag helt omedveten om min bena.

Ja, det var klart att rufsade jag till håret, föll det snabbt till hälften hit, och till hälften dit.

Helt OK när man är typ 15 år, har ljuvligt långt blont hår, som studsar nästan på rumpan.

Vem brydde sig då om varthän benan pekade.


Sen en dag, typ ett halvt liv sedan, kom en nära vän (killkompis!) och fråga sådär rakt ut som bara killar gör.

- Kammar du dig aldrig där bak?

 

Herrje! Ska det aldrig ta slut på allt man måste hålla ordning på??

Vem katten har tittat därbak hur det ser ut?

Det såg riktigt bra ut därfram!

Jag hade ju i livet haft nog att pyssla med!

Jag hade ju både hunnit bli gift och skild!

Åh så plötsligt frågar någon om jag kammar mig därbak!


Vad leder det till?

Jo man måste bygga om i badrummet, så att man kan ha en spegel för att kontrollera först framsidan, och sen skall baksidan kontrolleras!

Suck!


Nuförtiden, jag tror det blir värre med åren, så räcker det med att jag bara lutar huvudet lite försiktigt mot en bilstol, kudde, flygplansstol, rygg på en fåtölj etc etc etc, för att frisyren helt går upp i rök och bara bilder en BENA! 

Det händer under tiden jag bara pausar, läser, glor på en utsikt eller bara tar en snabb tupplur.

Efter det går jag omkring, som om jag var delad i två.

Räcker inte ens med att man sätter upp håret i en tofs.

Allt har redan delat sig!


Vad gör man då?

Antingen döper man benan.

Eller så låtsas man att det är snyggt!!


Eller så gör man som tonåringar gör och alltid har gjort!

Slänger huvudet handlöst upp och ner samtidigt som man rufsar till hela kalufsen!

Reser på sig, försöker hitta balansen, och vandrar vidare!

Utan att egentligen ha en aning om benan försvann eller inte!


Det är nog inte det bästa, och inte helt rätt.

Men det är sånt man får göra med ålderns rätt.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards